Comencen les obres d’ampliació del MACBA

17 febrer, 2025

L’ampliació del MACBA comença a caminar. Aquest febrer s’ha iniciat la primera fase de les obres previstes, que duraran una mica més de dos anys.

La primera fase de treballs consisteix en l’excavació i preparació dels fonaments de l’edifici de l’ampliació i la construcció de nous lavabos públics i l’eliminació dels existents. També es reorganitzaran les entrades de vianants de l’aparcament soterrani, l’enllumenat de la plaça i les estacions de Bicing, que durant l’execució de les obres s’han reubicat. A més, es construirà una nova estació transformadora i s’eliminarà el badalot d’enmig de la plaça. Dins d’aquesta primera fase, i després de l’anàlisi del Servei d’Arqueologia de Barcelona, també es preveu realitzar una intervenció arqueològica preventiva.

Un cop completades totes aquestes actuacions començarà la segona part de les obres, que es correspon a la nova edificació que allotjarà les noves sales i espais del MACBA.

L’últim pas per a la renovació d’aquesta àrea del Raval serà l’obra de la reforma de la plaça dels Àngels. La remodelació pivota sobre la reformulació del sòcol de l’edifici actual que alberga el MACBA, obra de l’arquitecte Richard Meier. Repensar aquest espai de 1.105 m² permetrà la incorporació d’espais verds i noves zones d’estada. Tots aquests elements permetran nous fluxos i itineraris per estar i travessar la plaça i esponjar l’espai públic de la zona.